ÄLSKLING, JAG ÄR HEMMA NU

Nu är jag hemma efter en typisk svensk men ack så skön semester. Gotland levererade som en brat förmodligen hade sagt! Men ni förstår att när familjen Journath väl ger sig ut på semester kan man inte räkna med att det blir som det ska...aldrig. Vart ska jag börja? Bilen var fullpackad till max när vi gav oss av helt exalterade över denna Gotlands tripp.Våran stuga var ett 1700-tals hus som skulle vara nyrenoverat, lät ju rätt mys eller? Väl på Gotland körde vi och körde och körde etc tills vi kom fram. Det första vi möttes av er en stor rotweiler, ingen av oss vågade kliva ut ur bilen, ännu mindre ta ut boss. Kommer inte ihåg vem av oss som tog första steget ut och smög försiktigt fram till stugan men någon var det, inte var det jag inte. När jag väl samlat mod för att kolla in denna jäkla stuga som vi längtat efter så kommer den där äckliga hundfan och lägger en jävla stråle på mitt ben! JAMEN TACK DÅ?!Dessutom fanns det ingen civilisation och jag kunde inte gå ut på fejsbok eftersom det inte fanns någon teckning, stackars mig! Facebook är det viktigaste i livet. Ironi.
Det finns massa fel att berätta om denna stuga som vi lyckades hyra men det slutade i alla fall att vi drog därifrån och hyrde nytt med bara gångavstånd till havet. Journaths semester fick ett lyckligt slut till sist.

Kommentarer
Postat av: Fanny

Äntligen hemma, saknat dig så in i bomben!! :))

2011-08-07 @ 17:01:44
URL: http://faannyo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0